Thursday, May 5, 2011

FAKTA MENARIK TENTANG KETAWA

ASSALAMUALAIKUM,..

korang suka ketawa tak?.atau mengilai seperti hantu?.atau senyum seperti kambing?.
sedang aku duk belek-belek page kat google,aku ada terbaca satu article tentang ketawa.
rasanye menarik dan ingin di kongsi bersama anda.
jom ketahui,..
10 fakta ketawa,sumber dari BERITA HARIAN online..
aku maen pilih je la ye.ngiii.

1. Bayi tidak ketawa hingga mereka berusia tiga bulan.
kalau adik2 korang ketawa sebelom sampai umur tiga bulan,itu unik..

2. ketawa selama 10-15 minit boleh membakar banyak kalori.
no wonder yang kurus cam lidi suka ketawa dan buat orang laen ketawa.contoh paling nyata, Saiful Apek..tak gitu?.

3. ketawa mampu mengeluarkan udara di dalam paru-paru dengan kelajuan sehingga 60 mph.
udara dalam paru-paru adakah sama seperti udara kentut?.ooopsss!.

4. 17 otot wajah digunakan untuk tersenyum, manakala mengerutkan kening memerlukan 47 otot wajah.
yang nie aku xfaham.lagi banyak otot wajah di gunakan,lagi baik atau sebaliknya?..ehm,..


5. ada sejenis tanaman yang diberi nama bunga tawa. jika melihatnya anda akan tertawa seperti orang gila melebihi setengah jam.
teringin sangat nak amek bunga nie dan kasik kat #$@#.biar ketawa sampai aku puas hati.haha..

6. Senyuman pelayan akan membuatkan pelanggannya memberikan tips tambahan.
woooooo..anda jangan mencuba.


comelnye!.
[gambar] Google





p/s:ketawa lambang kebahagiaan.ketawa menghilangkan tekanan.ketawa awet muda wehh.caye lah gua..

No comments: